Algunhas cousas que ver

Muiños de Vento. Dende aquí, pode contemplarse unha bonita vista da Ría de Arousa.

 
Muiño de marea, na desembocadura do río Catoira

Muiño de marea (Muiño do Cura)Os muiños de marea, aproveitan a subida e baixada das mareas, como forza motriz.- O que aparece na fotografía coñecido como -O Muiño do Cura-(actualmente en período de restauración), estivo en funcionamento ata os primeiros anos do século pasado. (S.XX)

"San Salvador" - Catoira -Romeiros o pé da imaxen elaborada polos alumnos da Escola de Oficios de Catoira, sita no camiño de San Cibrán.

Unha das manifestacións máis interesantes da arquitectura popular en Galicia e o característico hórreo de pedra. En Catoira pódense ver abundantes mostras dos mesmos (algúns deles sobre esta páxina).- Pertenecen o-Tipo Pontevedra-, que se caracteriza por estar asentado sobre muretes transversais (de pedra), e unha estructura superior mixta,=» columnas de pedra e a luz (aires ou ventos) de madeira.

Hórreo de máis de 150 anos ( Familia Moure)

 
 

Hórreo de máis de 100 anos (Familia Sumay Rey)

 

Cabeza de Santiago Apóstolo A dereita: Capela gótica -antigo Altar Maior da Iglesia de San Miguel-.

A esquerda: Cabeza de Peregrino esculpida no basamento do arco gótico. (posiblemente representa ó Apóstolo Santiago)

Capela gótica
Altar Maior da Igrexa de Dimo Igrexa de Oeste
 

Nsa. Sra. da Barca de Catoira"Nsa. Sra. da Barca de Catoira"

"Escultura de madera de encina policromada, 72 cm., más 12,5 cm., de peana. Procede de la ermita de su nombre en el lugar de Tras da Veiga, en Catoira, y actualmente se conserva en la Iglesia parroquial de San Miguel.

Se trata de una escultura salida del taller de un santero local que --como tantas veces en Galicia--, se atiene e unos cánones indumentales arcaizantes y anacrónicos ya en su tiempo, por lo que, de guiarnos en este caso por las ropas erraríamos la datación en al menos siglo y medio. La talla es del S. XVIII.

El culto a esta imagen se debe a Don Roque del Río, vecino de Catoira, quien en peligro de naufragio y ya devoto de este título de Nuestra Señora de la Barca se ofreció a erigirle una capilla en su lugar de nacimiento.

El documento en que está escrita esta historia de devoción local, siendo escrito, tiene las mismas características narrativas que se encuentran en un exvoto pintado y como exvoto escrito podría considerarse:"

Exvoto

"q aviendo transitado antes de ahora desde este Reino (de Galicia) al de Nueva España para comercios q se le han ofrescido a este y en las costas del mar se le ha sucedido y a los demás compañeros, el levantarse temporal contrario al viaxe q trahían destinado, de tal manera q la nave en q transitaba se vio en distintas ocasiones en naufragio de perderse, con cuio motivo, sinenvargo de la devoción q antes tenía a N.ª S.ª de la Barca, le ha invocado ferborosamente, con cuio auxilio y protección ha conseguido feliz tránsito y ponerse en puerto salbo, en cuia ocasión le ha ofrecido, a costa de sus bienes, hacerle una capilla en esta, dicha fgrª y fundar una misa cantada (...) q tiene deliberado hacer dcha capilla en el campo q se dice tras da veiga da Carballa".

 
  Varias das fotografías destas páxinas, foron tomadas do orixinal editado polo Concello de Catoira titulado "CATOIRA, chave e selo de Galicia" do que e autor Francisco Singul.

Ir a pág. Principal

   

© E.L.